Luksusowe marki często sprzedają swoje produkty w cenach przekraczających zakupowy budżet większości społeczeństwa. Nie da się jednak zaprzeczyć, że kupują u nich, uzyskuje się produkt, który będzie ponadczasowy i który posłuży nam przez długie lata. Niestety luksusowe marki rzadko kiedy urządzają promocje czy wyprzedaże. Warto jednak szukać okazji, dzięki którym można sobie pozwolić na zakup dóbr luksusowych. Zobacz, na jakie luksusowe marki warto polować.
Luksusowe marki w 2018 roku
Luksusowe marki, które będą tymi najbardziej pożądanymi w 2018 roku, określone zostały przez sklep internetowy Lyst. W nim właśnie można kupić ekskluzywne towary. Za najbardziej pożądaną markę w tym roku uznano dom mody Gucci i projekty tworzone przez Alessandro Michela. Na drugim miejscu uplasowała się awangardowa luksusowa marka Off-White, na trzecim natomiast dom mody Balenciaga. Dalsze miejsca zajęli: Givenchy, Dolce&Gabbana Vetements, Versace, Fendi, Nike i Prada. Jak więc widać w tym roku najbardziej pożądane marki to i tak, które zajmują czołowe miejsca w piramidzie luksusu. Ich produkty nie są dostępne dla wszystkich i postrzegana są jako te elitarne.
Luksusowe marki, gdzie działają?
Jeszcze do niedawna luksusowe marki swoje działania marketingowe i sprzedażowe skupiały na rynku europejskich (Zachodnia Europa) i na Stanach Zjednoczonych. Obecnie luksusowe marki coraz odważniej patrzą na wschód. Ich uwagę przyciągają rynki wschodnie, na których wzrasta sprzedaż dóbr luksusowych, a liczba bogaczy jest coraz większą. Wzrost sprzedaży marki luksusowe notują przede wszystkim w Chinach oraz krajach bliskiego Wschodu. Już teraz połowa globalnej sprzedaży ubrań i butów uznawanych za produkt ekskluzywne sprzedaje się w krajach azjatycki, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Luksusowe marki na pokolenia Y i Z
W polu zainteresowania luksusowych marek znalazło się tez pokolenie Y i Z. Szacuje się, że to oni w 40% stanowią klientele sklepów z luksusowymi markami. Odsetek ten rośnie z roku na rok. Wynika to z tego, że nowe pokolenia w przeciwieństwie do Baby Boomer ma większe wymagania, lubi komfort i wygodę. Pokolenie Y i Z dużo czasu spędza w Internecie, a więc i tam poszukuje produktów luksusowych marek. Te więc muszą stawiać na nowoczesne rozwiązania, ułatwiają robienie zakupów on-line.
Uczestnicy rynku marek luksusowych coraz częściej sięgają więc po nowoczesne technologie, sztuczną inteligencję, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Te zdobycze techniki wykorzystują do wizualizacji swoich produktów. Mimo zainteresowania tego typu rozwiązaniami wskazuje się, że marki luksusowe nie tak szybko, jak się spodziewano, implementują najnowsze rozwiązania sprzedażowe.
Luksusowe marki – jak je znaleźć?
Szukając luksusowych marek, warto zwrócić uwagę na koncern LVMH. Jest on największym producentem dóbr luksusowych. W jego portfolio znajdują się takie luksusowe marki jak Marc Jacobs czy Louis Vuitton. Francuski koncern co roku poszerza również luksusowe marki, które wchodzą w jego skład. Niedawno przejęli m.in. firmę Rimowa. Na uwagę zasługuje również koncern ekskluzywnych kosmetyków Estee Lauder oraz producent biżuterii i zegarków Compagnie Financiere Richemont.