Torebki Michaela Korsa to jedne z tych najpopularniejszych. Marzy o nich większości blogerek modowych. I marzenie często to się spełnia. Torebki Michaela Korsa, choć są tymi wysokopółkowymi, to nie są równie niedostępne cenowo. Sam Korsa mówi, że tworzy modę do noszenia i łatwo dostępną dla ludzi. Skąd ta popularność torebek Michaela Korsa i jak one powstały.

Michael Kors nazywany jest Louis Vuitton dla ubogich, jednak to nie zniechęca tysięcy osób po sięganie po jego projekty. Marka stworzona przez Amerykanina z Long Island od kilku już lat podbija europejski rynek, z roku na rok zwiększając sprzedaż. W Polsce oryginalne projekty tego projektant można kupić w trzech sklepach stacjonarnych: w Warszawie, Piasecznie oraz Gdyni. Zakupy u Korsa można robić także online.

Z modą za pan brat od małego

Michael Kors to nie prawdziwe imię tego popularnego projektanta. Urodziła się on w 1959 roku jako Karl Anderson Jr. na Long Island w Nowym Jorku. Jego rodzice rozstali się, jak jeszcze był małym dzieckiem, a mały Michael został z matką. To jej zależało, aby syn został aktorem i dlatego zabierał syna na liczne castingi. Młody projektant występował m.in. w reklamie płatków śniadaniowych. Michael zmienił imię i nazwisko, kiedy jego matka ponownie wyszła za mąż. Wtedy też odkrył swoją miłość do mody.  To on zaprojektował suknię ślubną mamy. Od tego czasu jego ulubioną lekturę był Vogue, a ulubionym zajęciem zakupy z mamą.

Modowa edukacja

W latach 70. XX wieku Michael Kors postanowił wybrać się na Fashion Institute of Technology. Standardowa edukacja okazała się jednak dla niego za nudna. Szkołę rzucił już po dwóch semestrach i wrócił do Nowego Jorku. Aby zarobić i nabrać doświadczenia, zaczął pracować we francuskim butiku Lothar’s. Ta praca pozwoliła zaoszczędzić mu na pierwszą autorską kolekcję.

Pierwsza kolekcja Michaela Kors

Pierwsza autorska kolekcja Michaela Korsa pojawiła się w 1971 roku. Była to linia damska, która sprzedawana była w luksusowych nowojorskich butikach. Krytycy pierwszą kolekcję przyjęli ciepło, zachwycają się ubraniami i torebkami MK. Zachwyt spowodowały proste i czyste linie ubrań, inspirowane sportową odzieżą, ale wykonane z drogich tkanin. To nowatorskie podejście pozwoliło Kosowi osiągnąć sukces.

Bankructwo Korsa

Mimo, że firma Krosa radziła sobie niezwykle dobrze, a torebki i ubrania zyskiwały coraz większą popularność, to Kors nie ustrzegł się przed bankructwem. Szybki wzrost sprzedaży spowodował, że projektant przeliczył się i w latach 90. XX wieku musiał ogłosić bankructwo. Po reorganizacji firmy zaczął tworzyć prostsze i tańsze linie Kors, a także podjął pracę w domu mody Celine. To tam tworzył kolejce, w których sportowy styl mieszał się z elegancją. Praca ta pozwoliła mu stanąć na nogi i obudować autorską markę.

Kros na milenium

XXI wieku marka Michael Kors odbudowała się i ponownie poobijała modowy rynek. Oprócz torebek z logiem Michael Kors klienci mogli kupować ubrania męskie i damskie oraz perfumy. Dziś marka Michael Kors uchodzi za przystępny luksus. Torebki MK z najnowszej kolekcji można kupić za ok. 1600 złotych, a najbardziej popularny model Jet Set Travel za ok. 1200 złotych. Stosunkowo niskie ceny sprawiają, że torebki Kros są niezwykle popularne . Na ich zakup pozwolić może sobie wiele osób nie tylko celebrytki i gwiazdy. Tak duża popularność Korsa nie działa jednak na jego korzyść. Świat mody, który na początku był zachwycony nowojorskim projektantem, teraz uważa go za zbyt opatrzonego, dostępnego i pospolitego.

Ubrania Michael Kors

O ile torebki MK są tymi, o których słyszał niemal każdy, to inaczej jest z kolekcjami ubrań. Te nadal są niedostępne dla przeciętnego zjadacza chleba i doceniane przez branżę. W ubraniach Michael Kors chętnie pokazują się  największe gwiazdy. Noszą je m.in. Diane Kruger, Kate Hudson, Emily Blunt, Jennifer Lawrence, Olivia Wilde, Jennifer Garner czy Dakota Johnson.

Michael Kors skąd ta popularność?

Michael Kors to marka niezwykle popularna na całym świecie. Jak mówią eksperci, głównie jest to wynikiem rozbudowanego marketingu marki. Kros nie szczędzi pieniędzy na reklamę, na których widać luksusowe życie: modelki wysiadające z prywatnych śmigłowców u jachtów, piękne młode, opalone i w towarzystwie przystojnych mężczyzn. Do projektów Michaela Korsa przekonuje też ładne wzornictwo, porządne wykonanie i perfekcyjne wykończenie oraz naturalna skóra. Projekty Michaela Korsa mają być klasyczne, wygodne i eleganckie, a przy tym dostępne cenowo.

Uwaga na podróbki

Duża popularność Michael Korsa sprawia, że torebki i inne akcesoria często są podrabiane i kopiowane. Stąd też przy zakupach należy uważać na bezwartościowe kopie, które wyglądają kiczowato. Torebki, akcesoria oraz ubrania można kupić zarówno stacjonarnie w oficjalnych butikach, jak i on-line. Najwięcej podróbek Michael Korsa produkowanych jest w Turcji i Chinach. Jedne są mniej lub bardziej udane, ale i tak widać, że są one podróbką. Wszystko to sprawia, że rynek nasycił się już Korsami. Jeszcze do niedawna marka ta była synonimem luksusu, wyrafinowania i snobizmu, dziś nie jest tak postrzegana. To duża szkoda, bo produkty projektanta z Nowego Jorku są naprawdę dobra, a cena jest stosunkowo niska jak na taką wysoką jakość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here