Jimmy Choo to stosunkowo młoda marka, ale już zaliczana się tych luksusowych. Powstała w 1996 roku. Wtedy to powstał pierwszy sklep Jimmy Choo w Londynie. Już dwa lata później marka ta zyskała popularność na całym świecie, a butik z butami od Jimmiego Choo odwiedzały największe gwiazdy kina i możni tego świata. Zobacz, jak powstała luksusowa marka butów, którą uwielbiała m.in. Carrie Bradshaw z Seksu w wielkim mieście.

Twórcą luksusowych i ekskluzywnych butów uwielbianych przez gwiazdy jest Jimmy Choo. Urodził się on w 1961 roku w Penang w Malezji w rodzinie szewców. Jak mówi, swoje pierwsze buty stworzył już w wieku 11 lat. Jego miłość do butów stale rosła i w swoje życie zawodowe postanowił związać tą branżą.

Jimmy Choo uczy się rzemiosła

Jimmy Choo postanowił się przenieść z Malezji do Londynu, aby rozpocząć edukację. Naukę podjął w London’s Cordwainers Technical College. Po uzyskaniu dyplomu projektant zdecydował się na otworzenie małej pracowni obuwniczej, która ulokowana była w dawnym szpitalu. Na początku lat 80. XX wieku z powodzeniem tworzył piesze autorskie projekty, które niemal od początku przyniosły mu niemałą sławę. Projekty tak zachwycały, że w 1988 roku pisał o nich kultowy magazyn o modzie Vogue.

Buty, które przyniosły sławę

Buty Jimmy’ego Choo odznaczają się klasyczną formą i wyrafinowanym wzornictwem. Obuwie przez niego tworzone często ma wysoką szpilkę oraz produkowane są w soczystych kolorach, które nawiązują do jego malezyjskich korzeni projektanta. Buty Jimmy’ego Choo często są w odcieniu morskiego błękitu, fuksji oraz oranżu.

Światowa sława

W pierwszych latach buty Jimmy’ego Choo były ręcznie wykonanymi modelami. Z czasem rosnąca popularność obuwia sprawiła, że zamówień było bardzo dużo. Projektant zaczął nie wyrabiać się z zamówieniami. Wzrost popularności marka Jimmy Choo zyskała przede wszystkim po 1991 roku, kiedy to do Anglii przyjechała siostrzeniec żony projektanta- Sandra. To ona pomogła stworzyć pierwszą kolekcję ready-to-wear marki. Aby sprostać rosnącemu popytowi na buty Jimmy’ego Choo, firma zaczęła intensywnie myśleć o ulepszeniu procesu produkcyjnego. Z pomocą przyszła ówczesna redaktor działu akcesoriów brytyjskiego wydania Vogue. Tamara Mellon wykupiła 50% udziałów firmy, co pozwoliło na globalną ekspansję marki i rozpoczęcie współpracy z włoskimi zakładami szewskimi, które zaczęły produkować buty Jimmy’ego Choo. Wraz z tym zostały otwarte butiki marki w najwyższych światowych stolicach mody.

Jimmy Choo sprzedaje swoje udział

W 2001 roku projektant zdecydował się sprzedać swoje udziały w firmie. Zbył je za 10 mln funtów i skoncentrował się na projektowaniu Jimmy Choo Couture, czyli butów robionych na indywidualne zamówienie. Nie oznaczało to oczywiście końca marki Jimmy Choo. Z biegiem czasu kolekcje ready-to-wear zaczęła się rozszerzać. Marka zaczęła m.in. produkcję damskich torebek oraz małych akcesoriów. Kolejny przełom nastąpił w 2004 roku, kiedy to Mellon zdecydowała się na sprzedaż udział. Dziś marka należy do Labels, a jej głównym dyrektorem kreatywnym jest Tamara Mellon. Projekty Jimmy’ego Choo są natomiast Sandy Choi.

Jimmy Choo dla mas

Jimmy Choo projektuje nie tylko dla wielkich gwiazd. W 2009 roku marka rozpoczęła współpracę z siecią H&M. W wybranych sklepach sieciówki pojawiła się kolekcja ubrań, butów i dodatków Jimmiego Choo. Rozsprzedała się ona w mgnieniu oka, a po projekty sięgnęły zarówno panie, jak i panowie. Marka Jimmy Choo współpracuje też z UGG. W wyniku tej współpracy powstały uggi z ćwiekami, frędzlami czy motywem panterki. Od razu zyskały one dużą popularność na całym świecie.

Nie można również zapominać o klasycznych butach Jimmy Choo. Te chętnie noszone są przez gwiazdy największego formaty. Wielką wielbicielką malezyjskiego projektanta była m.in. księżna Diana. Luksusowe buty zakładają też Nicole Kidman, Gwyneth Paltrow, Michelle Obama, Cate Blanchett, Halle Berry,i Hilary Swank, Sarah Jessica Parker.

Perfumy Jimmy Choo

Oprócz butów marka Jimmy Choo na rynek wypuszcza perfumy. Dostępne są one od 2011 roku. Nad ich powstaniem czuwa Tamara Mellon, która została również twarzą nowego produktu marki. Zapach zawarty we flakoniku inspirowany jest szkłem z weneckiej wyspy Murano i jest pełen klasy i zmysłowości. Perfumy Jimmy Choo opierają się na aromacie tygrysiej orchidei, paczuli indonezyjskiej oraz nutach leśnych.

Jimmy Choo dla mężczyzn

Pierwotnie buty Jimmy Choo były tylko tymi damskimi. Męska kolekcja obuwia Jimmy Choo pojawiała się w 2011 roku. Projekty obejmowały szykowne i eleganckie pantofle, mokasyny, wysokie buty motorowe, buty sportowe, a nawet obuwie po domu. Projekty były nowoczesne i modne. Zarówno męską, jak i damską kolekcję można kupić w kilkunastu sklepach stacjonarnych, które znajdują się w 30 krajach na świecie.

Buty Jimmy Choo to te najbardziej luksusowe i prestiżowe. O sandałkach Jimmy Choo marzy niejedna z nas. Są one wykonane z najlepszych materiałów, wygodne i zapewniają poczucie komfortu przez wiele godzin. Niestety nie są one dostępem dla każdego. Podstawowe model można kupić do 1000 złotych, jednak te najnowsze i wykonywane na zamówienie osiągają o wiele wyższe ceny.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here