W nowoczesnych kabinach do ciągników rolniczych szyby mocowane są najczęściej za pomocą specjalnego kleju. Zazwyczaj bazuje on na poliuretanie, jest czarny i po zastygnięciu tworzy bardzo twardą strukturę. Jednocześnie jest wystarczająco elastyczny, by amortyzować drgania i wstrząsy, co jest niezbędne, by szyby nie pękały na przykład w trakcie trzaśnięcia drzwiami. Klej do szyb można kupić w bardzo wielu sklepach lub online, użycie jest natomiast proste. Trzeba jednak pamiętać o kilku niezmiernie istotnych rzeczach.
Przygotowanie powierzchni i szyby
Aby cała procedura przebiegła w odpowiedni sposób, musimy najpierw przygotować powierzchnię, do której przykleimy szybę. Zazwyczaj robimy to z powodu rozbicia starej szyby, stąd też na brzegach znajdziemy mnóstwo małych elementów szkła. Musimy dokładnie pozbyć się ich wszystkich, ponieważ inaczej klej do szyb nie będzie w stanie odpowiednio związać się do powierzchni. Kolejnym krokiem, gdy wszelkie drobinki szkła są usunięte, będzie zdrapanie pozostałej warstwy kleju na rancie. Można do tego celu użyć na przykład szpachelki, która musi posiadać bardzo ostre zakończenie. Dla ułatwienia pracy możemy pozostałości kleju do szyb podgrzewać opalarką, co spowoduje, że stanie się on nieco miększy i będzie łatwiejszy do usunięcia. Nie używajmy do tego celu żadnych elektronarzędzi typu szlifierka albo wiertarka, ponieważ możemy uszkodzić rant mocujący i nowa szyba nie będzie się trzymać w odpowiedni sposób, bądź do wnętrza kabiny zacznie przeciekać woda.
Proces klejenia i uszczelniania
Mając odpowiednio przygotowaną powierzchnię, powinniśmy przejść do etapu klejenia właściwego. W tym celu oczyszczamy rant za pomocą na przykład benzyny ekstrakcyjnej, by pozbyć się wszelkich tłustych pozostałości. To samo czynimy na rancie szyby. Nakładamy niewielką, ale równą warstwę kleju do szyb na rant mocujący kabiny. W tym momencie musimy zdać sobie sprawę, że klej nie tylko powoduje odpowiednie trzymanie szkła, ale również uszczelnia połączenie, zapobiegając wlewaniu się wody do kabiny. Stąd też nie możemy przeoczyć ani jednego małego fragmentu podczas nakładania, ponieważ w tym miejscu niechybnie powstanie przeciek. Gdy klej do szyb jest już nałożony, wystarczy tylko dokończyć proces poprzez dociśnięcie szyby do rantu kabiny. Najlepiej jest to wykonać za pomocą specjalnych ramion z przyssawkami, którymi chwytamy szybę pośrodku. Klej poliuretanowy wiąże dość długo, wobec tego musimy w jakiś sposób szybę podeprzeć, by nie zjechała w dół lub nie odpadła pod własnym ciężarem. Przez pierwsze godziny nie należy też trzaskać drzwiami kabiny, by wytworzone nadciśnienie nie wypchnęło niezaschłego jeszcze kleju.