Obecnie portale społecznościowe są ważną częścią procesu zakupu. Coraz więcej konsumentów odwiedza je, aby poznać opinie na temat produktu lub firmy. Innymi słowy, jest to miejsce dla każdej marki, która chce promować siebie i/lub swoje usługi lub produkty.
Jednak optymalizacja obecności na portalach społecznościowych nie jest łatwa. W wielu przypadkach niezbędne będzie wsparcie agencji komunikacyjnej. Są to specjaliści, którzy stricte zajmują się dbaniem o nasze social media. Dodają za nas posty, piszą opisy, dbają o najmniejszy szczegół. Na początku może wydawać się, że jest to zbędny wydatek, który możemy sobie odpuścić, jednak w prężnie rozwijającej się firmie jest to idealna metoda na równomierne rozłożenie pracy.
Oto 5 powodów, dla których warto wybrać agencję do obsługi Twoich profili społecznościowych.
Stworzenie skutecznej strategii redakcyjnej
Na portalach społecznościowych tworzenie strategii redakcyjnej polega na określeniu treści, które mają być publikowane w czasie. Dokładniej rzecz ujmując, będzie to kwestia określenia dyskursu, tonu i sposobu podejścia do odbiorców. Z drugiej strony, strategia, którą należy zastosować, musi wpisywać się w logikę globalną, to znaczy nie może być sprzeczna ze stanowiskami zajmowanymi w innych kanałach komunikacji wykorzystywanych przez firmę – strona internetowa, blog, prasa.
Wszystko to wymaga tytanicznej pracy, a co za tym idzie dedykowanych zasobów. I tu właśnie korzystanie z usług agencji ma sens. Agencja komunikacyjna zadba o Twoją obecność na portalach społecznościowych, realizując wcześniej ustaloną strategię redakcyjną lub wręcz przeciwnie, opracowując bardziej efektywny i indywidualny plan działania.
Tworzenie treści marki
Jak z pewnością wiesz, nawyki konsumenckie znacznie ewoluowały od czasu pojawienia się Web 2.0. Dzisiejsi wyedukowani klienci nie są już podatni na natrętne i niekierowane reklamy. Jest to szczególnie prawdziwe w sieciach społecznościowych.
W tym drugim przypadku, aby wyróżnić się i przyciągnąć uwagę konsumentów, musisz zaoferować spersonalizowaną treść marki. O to właśnie chodzi w brand content. Celem tej strategii jest przekazanie wartości Twojej firmy, czyli podkreślenie ludzkiej strony Twojej organizacji. Jest to niezbędne, gdy chcesz się wyróżnić na portalach społecznościowych.
Zaprojektowanie treści dostosowanych do sieci społecznościowych
Sukces strategii komunikacji na portalach społecznościowych zależy w dużej mierze od jakości zamieszczanych treści. A żeby być skutecznym, format treści musi być dostosowany do sieci (Facebook, Twitter, Instagram). Oprócz tego elementu ważne jest zapewnienie, aby przekazywany komunikat był jasny i skuteczny oraz zoptymalizowany pod osiągnęcie jak największej liczby Instagram Like.
W zasadzie nie chodzi tylko o zamieszczanie zdjęć czy filmów. Każda publikacja musi być zaprojektowana tak, aby generować maksymalny efekt, maksymalny zwrot. A to wymaga szczególnej wiedzy. Coś, co ma agencja!
Zapewnienie relacji z influencerami.
Aby dotrzeć do społeczności obecnych na mediach społecznościowych, niezbędne stało się poleganie na influencerach. Ich słowa są prawem dla wielu ludzi. Ale trudno jest wybrać swoich influencerów. Trzeba wziąć pod uwagę wiele kryteriów: oglądalność, liczbę fanów, sławę. Wybór agencji do obsługi Twoich sieci społecznościowych pomoże Ci znaleźć influencerów, którzy są spójni z Twoją marką i Twoim celem. Dzięki temu Twoje reklamy trafią do odpowiedniej grupy osób, które będą nią zainteresowane, a tym samym zwiększysz sprzedaż.
Utrzymanie dobrego zarządzania społecznością.
Dobre zarządzanie społecznością jest kluczowym elementem zapewniającym obecność firmy na portalach społecznościowych. Jest to funkcja, która powinna być wykonywana przez wyspecjalizowany zespół. Jeśli tego ostatniego nie ma w firmie, konieczne jest skorzystanie z usług agencji.
A czy Ty lub Twoja firma korzystasz już z usług takiej o to agencji?