Konkurs na medal

Jak zorganizować konkurs w Internecie? Wbrew pozorom to wcale nie taka prosta sprawa! Konkursy i loterie w sieci mają zarówno swoje plusy, jak i słabsze strony. Znacznie łatwiej jest je rozpromować, jednak – co za tym idzie – każda nasza pomyłka może stać się spektakularna zanim zdążymy nasz błąd naprawić. Aby więc nasze przedsięwzięcie zakończyło się nie tylko wygraną najlepszego uczestnika, ale i naszą, warto sobie wszystko wcześniej dobrze zaplanować.

Przede wszystkim – budżet. Jest to rzecz niezbędna, gdy chcemy ufundować nagrody zwycięzcy. Nawet nagroda, która nie jest przedmiotem, lecz przykładowo spotkaniem ze znaną osobą czy uczestnictwem w interesującej uczestnika konferencji, też niemal zawsze wiąże się z kosztami. Poza tym, w zależności od tego, jak wiele wysiłku muszą włożyć uczestnicy naszego konkursu, możliwe, że warto pomyśleć o nagrodach pocieszenia lub nawet o nagrodach za sam udział. Nietrudno się domyślić, że nasz uczestnik na pewno chętniej zgłosi się do kolejnego organizowanego przez nas konkursu, jeśli w poprzednim została doceniona. Tak więc musimy określić nasz budżet, podliczyć wszystkie koszta, ale także pilnować go przez cały czas trwania konkursu.

Druga rzecz, choć tak naprawdę nie mniej ważna od poprzedniej, to regulamin konkursu. Jeżeli jasno sformułujemy zasady, istnieje znacznie mniejsze ryzyko, że zostaną one źle zinterpretowane. To z kolei pozwoli nam zaoszczędzić wiele nieporozumień – a z pewnością nie chcielibyśmy, aby nasz konkurs kojarzył się komukolwiek z internetowymi sprzeczkami. Konkret, konkret i jeszcze raz konkret.

Kolejna rzecz, o której warto pomyśleć zanim zaczniemy ogłaszać konkurs to promocja. Na pewno każdy z nas chciałby, aby o konkursie dowiedziało się jak najwięcej osób, dlatego kwestia ta musi być przez nas bardzo dobrze przemyślana. Polecamy sporządzenie kalendarza – co i kiedy publikujemy. Nierozsądnym jest zasypywanie naszych odbiorców kilkoma postami dziennie, nie można jednocześnie publikować treści zbyt rzadko i dać o sobie zapomnieć. Wszystko zależy od czasu trwania konkursu, jednak optymalna “dawka” publikacji to 1-2 razy w tygodniu.

Jak zorganizować konkurs?

Bardzo ważne jest również to, aby elementy takiej promocji były urozmaicone – od postów zawierających szczegółowe informacje o konkursie, poprzez komunikację z uczestnikami choćby poprzez kierowanie do nich pytań, po różnego rodzaju zdjęcia nagród, filmy czy ciekawe linki o treści związanej z tematyką konkursu. Pamiętajcie – udany konkurs to konkurs dobrze zaplanowany!

Źródło: Konkursy i loterie

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here